mirek_p11, jak będziesz znał koszty to napisz, bo też powoli się przymierzam do wymiany.
Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Mihaumirek_p11, jak będziesz znał koszty to napisz, bo też powoli się przymierzam do wymiany.
Jest tylko pytanie czy wszystko trzeba wymienić, bo np. element o nr. 25 w etce ( koło łańcuchowe widnieje jako całość czyli wałek rozrządu (06H109021K )) :roll:
Aktualnie kowal 2002 sprawdza jakie części będą potrzebne i czy nowy typ łańcucha będzie pasował do starych zębatek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys301przy stylu jazdy ( kapelusznika) , auto w automacie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pgolikDSG (zwłaszcza przy spokojnej jeździe) lubi niskie obroty, podejrzewam, że dla zdrowia silnika nieco cięższa noga może być znacznie lepsza. Ja mam manuala, ale jeżeli DSG zmienia biegi tak, jak pokazuje u mnie podpowiadaczka na MaxiDOT, to zdrowe dla silnika to nie jest.
Komentarz
-
-
Hmm no to mnie nie pocieszyłeś :-( Myślałem (łudziłem się), że jednak w starszych rocznikach, w BZB gdzie jest jeszcze norma Euro4 problem jest mniej spotykany a tu widzę kolejny przypadek :-(
Napisz jeśli możesz, który masz rocznik, jaki przebieg itp. Słyszałeś wcześniej jakieś podejrzane dźwięki?
ASO wymieniło cały silnik?
Komentarz
-
-
miki1979 Ja mam skodę 2008 r rozrząd strzelił przy przebiegu 124k teraz mam 127k .Była opcja wymiany całego silnika nawet był już zamówiony i przyjechał ale był ten drugi cdaa i tam niepasowało coś z pompą oleju coś takiego niepowiem ci dokładnie był za nowy do mojej elektroniki koszty mnie więcej te same były. Oznak żadnych podjeżdżałem akurat pod bramę do domu i gasiłem i wtedy zgrzytnęło i był koniec żanych kontrolek check silnika czy coś takiego kompletnie nic. W Aso powiedzieli że na tym napinaczu najnowszym 200k coś mi się wierzyć nie chce.
Komentarz
-
-
BZB ma te same problemy z rozrządem co CDAA, konstrukcja samego rozrządu jest taka sama.
A tu jako ciekawostka odpowiedz pracownika SAP na maila z pytaniem o możliwość awarii napinacza rozrządu i ewentualną odpowiedzialność Skody jeżeli będzie to napinacz z wadliwej serii:
W odpowiedzi informujemy, iż Volkswagen Group Polska nie spekuluje na temat możliwości wystąpienia hipotetycznej usterki. Wyjaśniamy również, iż koszty napraw samochodu po upływie dwuletniej gwarancji, należą do użytkownika samochodu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom007BZB ma te same problemy z rozrządem co CDAA, konstrukcja samego rozrządu jest taka sama.
Zamieszczone przez voytek[...] Były przypadki całkowitego zniszczenia silnika w wyniku awarii rozrządu. Trzeba tu też odróżnić silniki BZB, z którymi nie było problemów o tych CDAA, z którymi problemy są.
Oleju trochę bierze, ale bez przesady - jakieś 0.1-0.15 l/1000 km - ale z tym różnie bywa, jednym ciągnie więcej, innym mniej, zależy od egzemplarza.Zamieszczone przez aryNo bo jakimś dziwnym trafem w BZB problemów nie obserwowano mimo, że także lata na tym samym napinaczu z serii N, aż do 26.04.2010. Teraz też zalecają mu nowszy z serii AB :roll:Zamieszczone przez rowerekSilniki różnią się układem dolotowym oraz ilością sond lambda. Dodatkowo w CDAA postanowili zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika, zmienili napinacz rozrządu i zmniejszyli ciśnienie oleju. Paradoksalnie wersja po modyfikacjach (CDAA) zamiast wnieść postęp to przysporzyła więcej problemów. Pojawiły się problemy z nadmiernym spalaniem oleju, z napinaczem i łancuchem rozrządu.
Wg mnie trwalsze są BZB bo całe zamieszanie z 1.8tsi rozpoczęło się wraz z CDAA i jej debiutem w OII FL. Wersja BZB była montowana parę lat w Passatach, OII przed FL oraz przez półtora roku w Superbie II i z nimi żadnych problemów nie ma.
Komentarz
-
-
miki1979, też się naczytałem tych opinii jak kupowałem auto. Od tamtego czasu nasłuchałem i naczytałem się kolejnych i według mnie złą opinię CDAA zrobił wadliwy napinacz który montowali przez jakiś czas i wtedy poleciało w krótkim czasie kilka silników.
Ogólnie to nie ma tragedii i nie tylko VW dało d..py z rozrządem bo m.in. w bmw też zdarzają się problemy z łańcuchem. Takie czasy, ekologia, cięcie kosztów do tego przeglądy longlife i efekt gotowy niezależnie od marki i silnika.
Nie ma co siać paniki. Jak jeździ dobrze to ciesz się jazdą. Zacznij się martwić jak zauważysz jakieś objawy typu - klekotanie, drgawki, wypadające zapłony itp.
Chyba, że bardzo się boisz lub masz już przebieg pod 200kkm to wymiana profilaktyczna i będziesz spać spokojnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miki1979...
Już sam nie wiem co o tym myśleć
Za VW AG:
CDAA zmiany w stosunku do wersji BZB:
– średnica łożysk głównych zmniejszona z 58 na 52 mm
– zmienione tłoki
– zmienione pierścienie tłokowe
– inna technologia honowania
– pompa oleju o regulowanej wydajności
– pompa podciśnieniowa firmy Ixetic
– ułożenie przewodu zasilającego (paliwowego)
– siłownik regulacji turbosprężarki analogicznie do EA113
Podejrzewam, że "główni zabójcy" CDAA to pkt. 2 - 5 ( + oczywiście felerny napinacz, ale jego "feler" jest bezpośrednio związany ze zmniejszonym ciśnieniem oleju < do 3,5 krpm prawie o połowę w stosunku do BZB >).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Podejrzewam, że "główni zabójcy" CDAA to pkt. 2 - 5 ( + oczywiście felerny napinacz, ale jego "feler" jest bezpośrednio związany ze zmniejszonym ciśnieniem oleju < do 3,5 krpm prawie o połowę w stosunku do BZB >).
-tylko ORI filtr oleju
-ostrożnie z pałowaniem do odcinki
-zmiana oleju max co 15kkm lub raz w rokuSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
kowal 2002, będziesz wymieniał rozrząd, bo już sam nie wiem czy robić wszystko na 100000 km czy olać i jeździć. Napinacz wymieniony przy 30 tys. km, ale już wyszły dwa nowsze od tego czasu. Ogólnie problemów brak, ale czasami jakieś dziwne dźwięki słyszę jak odpalam auto przy niskich temperaturach.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iTi_SfhpfNA[/youtube]
Komentarz
-
-
Troszkę mnie uspokoiliście choć i tak przy każdym odpalaniu wozidła będę nadal nasłuchiwał niepokojących dźwiękówTemat powróci pewnie za jakiś czas przy kolejnym rozwalonym silniku - ale cóż - póki co szkoda mi kasy (nie bardzo ją mam zresztą) na wymianę czegoś co niekoniecznie musi być u mnie wadliwe...
Auto kupione w sierpniu i od tego czasu nie zaobserwowałem nic niepokojącego, ale też nie mam żadnego porównania jak powinien pracować ten silnik.
Auto z 2008 roku - na tą chwilę mam przejechane 163 kkm, ale jako, że mało jeżdżę więc teraz roczny przyrost przebiegu drastycznie poleci w dół.
Komentarz
-
-
mirek_p11, ja niedługo po tym jak skończyła się gwarancja ( przy ok. 80 kkm ) wymieniłem profilaktycznie napinacz, łańcuch, ślizgi i jeszcze kilka pierdołek. Co ciekawe całość, po rozłożeniu, była w bardzo dobrym stanie ( brak niepokojących śladów ). Podejrzewam, że duży, pozytywny wpływ na to miał fakt, że auto stoi w ciepłym ( ok. 20 st. C ) garażu, przeglądy co 15 kkm ( 2 x w roku ) + duży przepał oleju ( 4-5 l/ 15 kkm ) więc prawie jak wymiana co 7,5 kkm. Oczywiście to nie gwarantuje, że nadal będzie dobrze, ale człowiek trochę spokojniej śpi.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz